maanantai 8. syyskuuta 2014

Ennen uskoin älyn voittoon



Muston tullu nimittäin puutarhahullu. Jostain kumman syystä mulla on viime aikoina soinu päässä Eppujen Urheiluhullu hieman muunneltuna versiona...;) Äiti tuolla Facebookissa huuteli, että mitä kasveja sieltä pihasta nyt löytyy. Mistä lienen perinyt tämän(kin) hulluuden. Tässä siis pieni kuvapläjäys, jotta äitikin tietää siellä kaukana Kainuussa, missä mennään.

Suoraan kesähuoneen alapuolelle olen istuttanut toistaiseksi purppuraheisiangervoa, lamoherukkaa, verikurjenpolvea ja keijunkukkaa. Varsinkin viimeksi mainittu on valloittanut sydämeni täysin kauneudellaan! Myös kuvat kukkivasta purppuraheisiangervosta valavat uskoa, että olen tehnyt oikeita valintoja. Juuri tällä hetkellä nuo omat pensaat ja kasvit näyttävät..no, juuri-istutetuilta!



Haastavaa kuvaamisesta tekee paitsi kasvien risumainen tai valuva olemus, myös siellä täällä näkyvä keskeneräisyys, jota yritän rajata kuvien ulkopuolelle. Aina ei tosin pysty.:) Suoraan porottava aurinkokin tuo omat mutkat matkaan. Samaan penkkiin edellisten kanssa istutin myös syyshortensian. Tarkoitus on vielä laittaa ainakin rinneangervoa ja sipulikukkia tuohon penkkiin...On siinä nimittäin neliöitä malkoisesti.




Ylemmäs rinnettä, lähelle kesähuonetta ja tulevaa grillaustasannetta, istutin näitä samoja, mutta lisäksi vielä syysleimua ja lamohietakirsikkaa, jota olen jo kauan halunnut jonnekin omaan pihaan. Se soveltuukin erinomaisesti rinteisiin.


Istuttamista odottaa vielä riippapihlaja sekä muutama puska komeamaksaruohoa. Syreenistä ja syysleimuista en onnistunut saamaan kuvia, jotka olisin huolinut tänne. Myös kokonaisuudesta otan mielummin kuvia sitten, kun olen siihen tyytyväinen.

Tänään on välipäivä istutustöistä, mutta pieni pala haravointia odottaa mua just nyt! 

Aurinkoista viikkoa!
Taina


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti