keskiviikko 18. kesäkuuta 2014

Hyvä paha Facebook

Viime aikoina olen tuskaillut blogirintamalla
tuon Facebook-sivun kanssa. Te, jotka olette
myös henkilökohtaisia fb-kavereita, tiedättekin...
 Onko teille muille naamakirjan käyttäjille
selvää, millä perusteella seinällänne näkyy tai ei näy
jotain? Haluaisin itse, että ystävieni sekä sivujen,
joista olen tykännyt, päivitykset näkyisivät automaattisesti.
Hyvä juttu on, että virrasta voi sulkea ulkopuolelle ne,
jos esim. ei halua tiettyjä mainoksia tai vaikkapa ihmisen
liian yksipuolisia tai provosoivia päivityksiä.:P
Kuitenkin Facebook jättää tai näyttää pitkällä viiveellä joitain
päivityksiä, joiden mielestäni kuuluisi näkyä.




Olen ollut huomaavinani, että Facebook toivoisi
minun maksavan siitä, että blogini fb-sivu saisi näkyvyyttä...
Toivottavasti olen väärässä. Kun kyse on vain harrastuksesta,
niin näkyvyydestä maksaminen tuntuu ainakin tässä
vaiheessa hullulta ajatukselta.  Sanon näin, koska
voihan olla, että jonain päivänä olen valmis
maksamaan siitä, että ihmiset lukisivat höpötyksiäni.;)


Koko ajan oppii kuitenkin uutta! Eli te Mansikkatilan mailla
Facebook-sivusta tykänneet, teidän pitäisi käydä
 blogini fb-sivulla ja klikata siitä tykätty-napin valikosta
"saa ilmoitukset" kohtaa. Viime aikoina Facebook on
näyttänyt päivitysteni linkkiä ilmeisen satunnaisesti
 joten toivon, että tällä valinnalla saatte linkit
varmemmin näkyviin omalle seinällenne.:)

Hitusen viisastunut tekniikkatumpelo
Taina


4 kommenttia:

  1. Jotain siellä on joo tapahtunut koska edes mulle itselleni ei näkynyt oman blogin fb-sivun päivitykset kuin hyvin satunnaisesti ennen kuin kävin nakkaamassa tuon "saa ilmoitukset" -kohdan päälle :D Täytyykin muistuttaa myös blogissa, mielessä se on joka päivä mutta kun.. Sama pää you know? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, ihan samaa ihmettelin, että miksei edes itselleni näkynyt blogini sivu, vaikka olin siitä ihan sen vuoksi tykännyt. Jotkut blogi-ilmoitukset tulee ihan automaattisesti, mutta ehkä jotkut on maksaneet siitä tai...?

      Poista
  2. Facebook alkaa käymään liian röyhkeäksi. Eikös tuorein Faceaplikaatio älypuhelimiin saakin jatkossa nauhoittaa puhelusi? Tämä ei ole vitsi. Ainakin niillä on oikeus jo tällä hetkellä katsoa paikkatietosi...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oikeastiko? On kieltämättä ärsyttävää, kun koko ajan pitää olla niin tarkkana erilaisten asetusten kanssa. En ole esimerkiksi asentanut kännykkääni Facebook Messengeriä, koska ennen asennusta pitää antaa käytännössä lupa kaikkiin omiin tietoihin Facebookille. Nähtäväksi jää, kuinka pitkäikäinen juttu FB on...

      Poista