sunnuntai 5. marraskuuta 2017

Marimekon Urna-maljakko



Joskus loppukesästä se ajatus taisi syntyä. Nimittäin ajatus siitä, että kyllähän mä voisin tuon ihanan Urna-maljakon hankkia itselleni. Olin jotenkin ajatellut, että se on kerrassaan liian kallis esine minulle. Muistelen, että Elloksella olisi ollut yksi viikonloppu, jolloin Marimekon tuotteista olisi saanut 25 % alennusta sen kunniaksi, että Marimekko tuli myyntiin Ellokselle. Alennuksesta huolimatta en raaskinut Urnaa tuolloin hankkia, mutta ajatus jäi itämään.





Kesäloman loppupuolella päätin hankkia kirppimyynneillä ensin Parolan rottinkikeinun Kesähuoneeseen. Hyvistä kirppistienesteistä innostuneena aloin säästämään tätä ostosta varten. Kun takana oli toinenkin erittäin onnistunut kirppisjakso ja jotain Torin kautta myytyä turhaa kaapintäytettä,  olivat rahat kassassa. Marimekolla sain vielä onnenpotkun, kun olin maksamassa maljakkoa: henkilökohtainen 20 prosentin alennus yli satasen ostosta Marikylän jäsenenä oli odottamassa minua.:) 







Maljakko on kerrassaan upea! Olin toki ihastellut sitä useammassakin paikassa, mutta hämmästyin sitä, kuinka suuri ja painava Urna onkaan. Ei mikään pienen pöydän maljakko siis! Se on todella painava tyhjänäkin. Koska olen todella tietoinen maljakon arvokkuudesta, voitte arvata, että käsittelen sitä varoen. Uskon, että jos muutaman vuoden päästä tekisin samanlaisen listan kuin viime viikolla kirjoitin kotini suosikkkiesineistä, tämä maljakko olisi varmasti listalla. Urnassa on klassikkoainesta.







Olen nähnyt Urnassa monenlaisia kukkia ja kimppuja. Villiviinistä lähti nyt ensi kertaa mukaani kolme oksaa hopeabruniaa. Tykkään! 

Maljakkokaapissa tulee käymään vielä kertaalleen konmari.;) Kivat maljakot, jotka ovat jääneet kaappiin keräämään pölyä, löytyvät piakkoin myyntipöydästä kirppikseltä. Mietin, että mikä olisi seuraava säästökohde. Ehkä uudet keittiöntuolit...







Viikonloppu on mennyt jälleen hujauksessa. Eilen juhlittiin kälyni (hänen upea kotinsa täällä) pyöreitä, tänään kävin Kätevä&Tekevä -messuilla parin ystävän kanssa (Selvisin kuudella vihreällä HappyLights -pallolla ja viidellä Nuppu-design -postikortilla, hyvä minä!) ja sitten urakoitiin ensi talven halot halkotelineisiin terassille. Yritän ehättää vielä illan aikana vastailemaan edellisten postausten kommentteihin ja vähän kiertelemään toisten blogeissa. Kiitos kun käytte, luette ja kommentoitte!<3 





Iloisin mielin kohti uutta viikkoa!
Taina


Perjantaimyysseihin täältä.
 

26 kommenttia:

  1. Tuo maljakko on kaikkien maljakoiden aatelia josta varmaan itsekin vain haaveilen.
    Itselläni on nyt kirppispöytä ja sieltä saamillani tuloilla on haaveessa yksi ihana design tuote, saa nähdä saanko tarpeeksi tienestiä tuolta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on ollut omassa päässä jostain tullut ajatus, ettei maljakosta voi noin paljoa maksaa.:) No, näköjään voi ja ihan helposti!;D Joskus joidenkin tavaroiden omistaminen on vain niin ihanaa!:P Toivotaan hyviä myyntejä!:)

      Poista
  2. Ihana!💚
    Täällä just kerätään kirppiskamaa kasaan. On tosi kiva ajatus, että mahdolliset tienestit voisi säästää johonkin mieluisaan. Muistan, kun säästin ompelukonetta varten vuosia sitten. Ostohetki oli erityisen mahtava, koska sitä oli joutunut odottamaan niin pitkään. Urnasi tulee olemaan varmasti erityisasemassa myös hankintatarinansa vuoksi. Ja klassikko se ehdottomasti on.
    Ja noi hopeabruniat on niin ihgut myös!
    Mukavaa alkavaa viikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Riina!<3 Ymmärsit täydellisesti rivien välit!<3 Olen jotenkin erityisen ylpeä, että todella pitkästä aikaa hankin itselleni jotain arvokasta säästämällä rahat ensin.:D Nykyään on niin helppo ostaa, visalla ja osamaksulla saa heti kaiken. Mua viehättää myös ajatus siitä, että olen luopunut ainakin yli 200 tavarasta ja ostanut vain muutaman harkitun tilalle.:)

      Noi hopeabruniat on kyllä jotenkin yliihanat kukkaset!<3
      Iloa viikkoosi Riina!<3

      Poista
  3. Tuo maljakko on kyllä aivan ihana. Kovasti olet tehnyt hommia, että sait unelmasi toteutettua.
    Ihanaa sunnuntai-iltaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikös olekin!<3 Kiitos Outi, kun ymmärsit viestini!<3 Tuntui hieman vaikealta tätä postausta tehdä, kun en halua ihmisten luulevan, että kerskun tavaroillani...Tämä ostos on monella tapaa ainutlaatuinen itselleni.:)

      Kivaa viikkoa Outi!

      Poista
  4. väri on hyvä ja kauniskin se on, muuten en ymmärrä koko maljakko-hössötyksen päälle ;)
    Jep uudet tuolit ois varmaan hyvä hankinta, niin ei taas jää selkänoja käteen.....hmmm.. onkohon vika sittenkin kiinniottajassa, kun viimeaikoina on yhtä sun toista kiinni ottaessa jäänyt käteen....;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, hieman salakavalasti se hössötys muhunkin iski.;D Hahah!!:)) Voi sua!<3
      Tsemppiä töihin..toivotaan, että terveys kestää!<3

      Poista
  5. Onnea tämän upean hankinnan johdosta. Kaunis on, ja niin hieno on tuo väri.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Anneli!<3 Vähän ehkä huvittaa ottaa onnitteluja vastaan ostoksesta, mutta ilolla otan ne vastaan!;D

      Poista
  6. Upea maljakko! Ja jälleen kerran niin kauniit kuvat, niihin oikein uppoutuu <3
    Energistä uutta viikkoa, valoa ja iloa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kiitos Nina!<3
      Niin ihana alku tällä marraskuulla on ollut, että tästä on pakko tulla kerrassaan hieno kuukausi.:) Kaunista viikkoa!<3

      Poista
  7. Kuvasi kuuluvat kategoriaan pysäyttävät. Kirppistely kiinnostaisi, mutta se mutta. 😂 Kesäkirppikset sopivat minulle paremmin. Hyvää viikkoa! Tuija

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Tuija!<3 Ymmärrän täysin tuon mutan.;)
      Kivaa viikkoa!

      Poista
  8. Very stylish and elegant object, indeed!

    VastaaPoista
  9. Onpa hieno kerrassaan! Ja miksen minä ole ikinä kuullutkaan moisesta ihanuudesta? :D Olen vissiin pudonnut kärryiltä, kun kaapit on sen verran täynnä, ettei ole realistista himoita uusia ihanuuksia... Paitsi että ainahan pieni haaveilu silti olisi paikallaan... ;)

    Ihanaa viikkoa! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muistan pistäneeni tän maljakon merkille jo kauan ennen kuin kuulin maljakon nimeä, saati että olisin tiennyt hintaa tms...Kun kuulin hinnan ajattelin, että ei oo mun juttu.:) No, mieli muuttui.

      Aina pitää olla erilaisia haaveita! Haaveissa kaapeissa on vain kauniita ja käytössä olevia tavaroita, eikö?:D

      Poista
  10. Kauniin linjakas Urna oli varmasti klassikko jo syntyessään!
    Ja hopeabrunia sopii sihen täydellisesti!

    Ihanaa marraskuun viikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin munkin mielestä!:) Iloa viikkoosi Susanna!<3

      Poista
  11. Maljakko on kyllä ihan hitsin kaunis <3. Ja syvänvihreä väri myös. Ja nuo symppikset simppelit palluraoksat korostaa sen kauneutta entisestään. Itse en varmaan edes raskisi "pilata" maljakkoa kukkakimpulla :)

    Mun pitäis kanssa laittaa Toriin myyntiin muutama huonekalu. Kirppistienestit tulee tuskin olemaan kovin kaksisia tällä kertaa. Ja vielä pitää sinne tammikuun alkuun asti odottaakin ennenkuin pöytiä vapautuu. Voi olla, että siihen mennessä olen jo hävittänyt kaiken, mitä meinasin myydä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samaa mieltä! Itse asiassa ajattelin, että Urnaa voisi säilyttää tyhjänä olohuoneen sivutasolla, koska se on niin hieno ihan yksistään.:)

      Teillä on hirmuiset jonot kirppikselle! Mulla alkaa uusi jakso tän viikon loppupuolella. Nyt on poikien ja miehen vaatteet vuorossa, ja iso kasa kodin tavaraa myös...ehkä raakkaan vielä uudemman kerran myös joulukoristeet, joita mulla on monen monta laatikollista.

      Mukavaa viikkoa Annukka!<3

      Poista
  12. Urna on kyllä upea, mutta olen luopunut sen haaveilusta. Se on vaan niin iso, että tuskin käyttäisin sitä paljoakaan. Enkä viitsi kahta sataa euroa maksaa koriste-esineestä. Mulla on etsinnässä pienempi kiva maljakko. Minkähänlaisia maljakoita siellä sun maljakkokaapissa mahtaa olla...?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on totta, että Urna vaatii tilaa ympärilleen. Marimekon Ming (muistuttaa Urnaa, mutta on kapeampi ja valkoinen) voisi olla teidän kodin maljakko. Mulla kävi todella tuuri, olin menossa ostamaan maljakkoa -15 prosentin alella vip-illasta, mutta sain vielä viisi prossaa lisäalennusta. Mulle maljakot on ehdottomasti käyttöesineitä.;D

      Sun täytyy tulla kirppiskierrokselle tänne!:)

      Poista
  13. Tuo maljakon väri on ihana; justiinsa mun makuun!

    VastaaPoista