sunnuntai 30. elokuuta 2020

Siirtolapuutarha - Täydellinen kuosi loppukesän hetkiin





Elokuun viimeisiä päiviä viedään ja virallisesti kalenterista katsomalla kesä alkaa olla lopussa. Itse en millään halua päästää kesästä irti, vaikka myös syksystä tykkään. Haluan uskoa, että lämpöisiä, auringonhellimiä, päiviä on vielä edessä syyskuussakin. Pakko myöntää, että parina viime iltana, kylmä on alkananut hiipiä terassille ja Kesähuoneeseen auringon tipahtaessa ihan liian aikaisin horisontin (tai naapureiden koivujen) taa. Eilen illalla mietin jopa takan sytyttämistä, mutta se tuntui jo hätävarjelun liioittelulta, joten jätin sen sitten omaksi ajatukseksi.




Viikko sitten sunnuntaina kävin ruokaostoksilla meidän lähi-Cittarissa ja bongasin heti telineet, joissa oli mm. Marimekon Siirtolapuutarha -pussilakanoita ja Räsymatto -pyyhkeitä. Toivoin niiden olevan uutta keräilysarjaa, tiedättehän, kun leimoja saa ostosten mukaan ja leimoilla alennusta...Olikin paljon parempaa eli ihan plussakortilla irtoaa setistä alennus. Tätä ostosta ei tarvinnut miettiä yhtään, olen himoinnut tätä kuosia varmaan toista vuotta! Saman tien ostin meille kaksi pakettia ja nyt on tyytyväisinä nukuttu jo useampi yö uusissa, puhtaissa, lakanoissa.

Saatavilla on kaksi värivaihtoehtoa, petrooli ja punainen. Kuvissa tämä näyttää mielestäni paljon sinisemmältä, luonnossa väri on minun silmääni vihertävä. Liekö sitten vika kameroissa vai mun silmässä.;)




Siirtolapuutarhan runsas kuviointi käy mielestäni täydellisesti tähän loppukesään ja alkusyksyyn. Juuri nyt luonto ja puutarha on juuri tuollainen, kaikkea on runsaasti, väriä, lehtiä, muotoja, syötävää ja ihailtavaa riittää. Kuviosta inspiroituneena kävin poimimassa kimpun pihalta makuuhuoneeseen uudet lakanat pedattuani. Aika ihana tuli, vaikka itse sanonkin! Yöksi olen nostanut maljakon lipaston päälle varmuuden vuoksi. En ole ainakaan vielä saanut Tuokko -riippuhyllyä tippumaan, mutta eipä tuo maljakon siirtäminen ole kovin iso homma.

Tykkään meidän makkarista erittäin paljon nykyään. Palaset ovat loksahtaneet pikku hiljaa paikoilleen. Välillä minua on harmittanut aamuaurinko, koska herkkäunisena auringon ensisäteetkin saattavat herättää minut helposti. Toisaalta tuo luonnonvalo on vaan niin mahtava asia. Auringon kutittelu lienee yksi ihanimmista tavoista herätä! 

Valosta puheenollen, makkarin DIY -lampusta tykkään kovasti edelleen. Makrametyön haluaisin puolestaan ripustaa hitusen ylemmäs, mutta kun tuo seinä on täynnä reikiä...Itseaiheutettua harmia siis. Kirppisostokseni, korikassi, pitää sisällään mun villasukat. Alkaa olla selvästi jo niiden aika, mun varpaat on olleet kalikkana aamusta saakka!





Huomenna toivon palaavani blogiin vielä ihanan kesäkoostepostauksen kera. 
Eihän aleta vielä mitään syksyä elää, korkeintaan loppukesää, eikös niin?!

Kaunista sunnuntai-iltaa!
Taina

8 kommenttia:

  1. Noissa lakanoissa näkee varmasti ihania puutarhaunia. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, en muista ainakaan nähneeni, mutta taidan nähdä niitä kyllä ihan hereillä!!;)) Jotenkin mulla on mieli askarrellut viime päivinä jo ensi keväässä ja kesässä. Liekö sitten näiden pussilakanoiden syytä.:P Ajattelin tehdä vähän listaa itselleni ja suunnitelmia muistikirjaan. Tänä vuonna myöhästyin, ensi vuonna olen ajoissa liikkeellä!<3

      Poista
  2. Kivan rento tunnelma makkarikuvissa <3. Muakin on alkanut Marimekon suurikuvioiset kuosit viehättää ja eilen jopa mielessäni harkitsin, että pitäisköhän hommata itselleen joku Marimekon mekko tai muu vaate. Todennäköisesti ei, koska niiden telttamaiset mallit ei oikein ole mun mieleen, enkä edes tiedä, missä sellaista vaatetta käyttäisin, mutta tulipa nyt mietittyä kumminkin.

    Ja joo, minäkin toivon palaavani blogin pariin ja olen sitä tässä pitkin matkaa yrittänytkin, mutta ei oikein näy tulevan mitään. Tyhjänpäiväistä kuulumistekstiä on syntynyt ihan liikaa ja sitä sitten joka kerralla karsin, mutta ei vaan tunnu lyhenevän. Eli kattoo ny.

    Tälle viikolle on luvattu lämmintä ja aurinkoa, joten ihan on kesä vielä :). Sinnittelen lämmityksen päällelaittamisen kanssa ja koitan venyttää vielä muutaman päivän, koska siitä seuraa vanhassa talossa vaan pattereiden kohinaa ja veden liplatusta, jotka ei herkkäunisen unia varsin paranna.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Annukka!<3
      Ja kuule, olen varma, että sulle löytyis sieltä Marimekolta aivan ihania mekkoja! Ne on juuri parhaannäköisiä sporttisilla, normaalivartaloisilla, naisilla, kuten sinä!<3 Mekkomalleja on nimittäin vaikka minkälaisia, joku kotelomekkotyyppinen nyt ainakin sopisi, mutta olen melko varma,että myös telttamainen näyttäisi upealta sun päällä!<3 No ja joo, eipä noilla tuollaisilla kyllä tavallisessa arjessa oikein käyttöä ole. Mun ei todellakaan kannattaisi pitää mitään kalliimpaa päällä töissä. Joku haalari ois ehkä paras ratkaisu...;D

      Höpsis, höps, vaan ja nyt kirjoittamaan ihan mitä vaan!:) Tiedän todellakin tuon, kuinka vaikeaa on taas alkaa, kun on ollut taukoa. Mä haaveilen edelleen kahden postauksen viikkotahdista. Uskon, että mulla olisi kirjotettavaakin, mutta kun hetki menee ohi, enkä ehdi/jaksa/viitsi ryhtyä toimeen, jää jutun teko kokonaan. Sitä paitsi, sun postausten PITÄÄ olla pitkiä. Muuten ne eivät olisikaan sinua!<3

      Tänään oli kyllä koleaa ja toiset olivat pukeutuneet töissä aika kevyesti. Minä vaihdoin vaatetuksen aamupalan jälkeen, kun totesin, että tarvitsen lämpimämpää. Kuulema vessanpöntön reunakin oli työpaikalla ihan kylmä, koska vessassa ei ole lämmitystä.;D Tietää nopeita vessakäyntejä talvelle...

      Nonni, nyt minä alan rustata uutta postausta. Katotaas, mitä syntyy!:)

      Poista
    2. Ilahdutit mua tosi paljon tällä ihanalla vastauksella Taina. Kiitos ❤️ ja ei kun mekkokaupoille ja pitkää postausta pakertamaan, kun tuli lupa kirjoittaa liikaa :)

      Poista
    3. 💕 Niin sitä pitää!👌💕

      Poista
  3. Tuo kuosi on kyllä aivan ihana. Jotenkin nuo värisävyt luovat minulle ainakin sellaisen seesteisen olon.
    Mukavaa uutta viikkoa sinulle Taina <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin minustakin!<3 Ja tosiaan, kuosi voisi tuntua todella villiltä, mutta onkin rauhan tyyssija!:)
      Ihanaa, jännittävää, viikkoa Outi!<3

      Poista